Formació i recerca

Generadors de coneixement

Forma part de la nostra missió compartir la nostra experiència i coneixements amb altres professionals que intervenen o poden intervenir en la inclusió social dels infants amb pluridiscapacitat.

Des dels nostres inicis hem promogut accions formatives i des de l’any 2016 estem reconeguts com a centre de formació:

Registro estatal de entidades de formación para impartir formación no incluida en el catálogo de Especialidades formativas.

Data: 9/6/2016

NÚM. REGISTRE: 3416

RESES – Registre d’entitats, serveis i establiments de serveis socials de la Generalitat de Catalunya:

Data inscripció: 15/12/98

Creem i gestionem formacions pròpies, en què intervenen professionals de prestigi reconegut, garantint la màxima qualitat docent.

FORMACIÓ

El col·lectiu d’infants amb pluridiscapacitat és minoritari (representa el 2% de la població europea). Existeix un gran desconeixement de les seves necessitats i capacitats, fins i tot per part de professionals d’altres disciplines.

Per aquest motiu, a Nexe Fundació oferim formació sobre les diferents àrees de coneixements que hi intervenen: educativa, sanitària i psicosocial.

Establir vincles amb el món universitari és una altra peça angular de l’Àrea de formació, així doncs Nexe Fundació ha impulsat la organització d’un Màster de Fisioteràpia Pediàtrica amb la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya pel curs 22-23.

També col·laborem en els graus d’infermeria, fisioteràpia, teràpia ocupacional i treball social, així com en màsters d’atenció precoç, infermeria escolar, fisioteràpia en pediatria, entre altres, que s’imparteixen a universitats de renom com Blanquerna-Ramon Llull, Universitat Internacional de Catalunya, Universitat de Manresa-Universitat Central de Catalunya, UB i UAB, entre d’altres.

FORMACIÓ A MIDA

Oferim formació a mida, adaptada a la realitat dels professionals de cada entitat, amb programes dissenyats de forma específica per tal de que responguin a les necessitats professionals del dia a dia, i per tal de que això es pugui dur a terme ens desplacem arreu de Catalunya i de l’Estat.

ENTITATS ON IMPARTIM FORMACIÓ

EEE LLAR DE SANT JOSEP

CIFE Ángel Sanz Briz (TERUEL)

RESIDENCIA ASTORGA (LEÓN)

PRÀCTIQUES

A Nexe Fundació hem establert convenis de pràctiques amb diversos centres i institucions educatives, perquè els/les futurs professionals puguin sensibilitzar-se i formar-se en l’àmbit de la pluridiscapacitat:

• Sant Joan de Déu Barcelona – Campus Docent (UB)
  • Centre d’Estudis Secundaris Joan Maragall
  • Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya
  • Facultat de Ciències de la Salut Blanquerna – Universitat Ramon Llull
  • UManresa-Universitat de Vic/Universitat Central de Catalunya
  • Universitat Internacional de Catalunya
  • Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional

Amb l’objectiu de generar el coneixement, Nexe Fundació participa en projectes de recerca propis, en col·laboració amb altres entitats, sobre diferents àrees d’estudi de la pluridiscapacitat , en l’àmbit nacional i europeu, amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels infants. Duem a terme treballs d’investigació amb equips de les universitats Blanquerna-Ramón Llull (disseny d’instruments de valoració de la funció respiratòria i qualitat de vida, estratègies específiques d’intervenció) i la UPF (desenvolupament de tecnologia musical inclusiva) i ara més recentment, un projecte d’atenció al nounat amb risc de dany neurològic amb l’Institut ICGON de l’Hospital Clínic-Maternitat. L’ICGON és el parc neonatal més gran d’Europa, format pels hospitals Clínic i Sant Joan de Déu. En el darrer cas, a més de la recerca, aportem un equip professional que intervé directament amb 60 infants/any.

Sergi Nogués Orte

formacio@nexefundacio.org