L’acompanyament de Nexe als infants a l’Escola Tambor

L’Aula d’Atenció Especialitzada és un projecte conjunt entre Nexe Fundació, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i l’Escola Bressol Municipal Tambor de Sant Feliu del Llobregat, amb el suport de l’Obra Social “La Caixa”. Neix amb el propòsit d’acompanyar el desenvolupament d’infants amb pluridiscapacitat dels 0 als 6 anys amb necessitats específiques de suport educatiu, així com d’acollir a les seves famílies.

El perfil  i les necessitats dels infants són diverses  i requereixen d’un acompanyament des de l’àmbit sanitari, pedagògic i psicosocial, posant al seu abast els recursos més idonis pel seu desenvolupament. Nexe Fundació i l’EBM Tambor hem creat un model conjunt de convivència i d’aprenentatge . Ho fem compartint espais i propostes mentre  observem i gaudim de  les relacions que s’estableixen entre tots els infants de l’escola. Quan convivim amb persones diverses, creem models basats en el respecte, l’amor  i la solidaritat.

Nexe Fundació defensem una escolarització inclusiva i per aquest motiu, des del 2015 hem començat a apropar el nostre model d’intervenció a infants i famílies que viuen fora de la comarca de Barcelona, mitjançant la creació d’Aules d’Atenció Especialitzada en escoles bressols ordinàries. L’escola de Sant Feliu de Llobregat va ser la primera i l’experiència fins el moment està sent del més satisfactoria. Actualment és un aula amb 8 infants, a qui acompanyem juntament amb les seves famílies durant una etapa tan important pel seu desenvolupament com és la primera infància.

Actualitat Nexe

El poder de la musicoteràpia

Avui, dia europeu de la música, volem evidenciar la importància de la musicoteràpia en la salut, el benestar i l’adquisició d’habilitats dels nens i nenes amb pluridiscapacitat. A Nexe Fundació

+ info »