L’acompanyament de Nexe als infants a l’Escola Tambor

L’Aula d’Atenció Especialitzada és un projecte conjunt entre Nexe Fundació, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i l’Escola Bressol Municipal Tambor de Sant Feliu del Llobregat, amb el suport de l’Obra Social “La Caixa”. Neix amb el propòsit d’acompanyar el desenvolupament d’infants amb pluridiscapacitat dels 0 als 6 anys amb necessitats específiques de suport educatiu, així com d’acollir a les seves famílies.

El perfil  i les necessitats dels infants són diverses  i requereixen d’un acompanyament des de l’àmbit sanitari, pedagògic i psicosocial, posant al seu abast els recursos més idonis pel seu desenvolupament. Nexe Fundació i l’EBM Tambor hem creat un model conjunt de convivència i d’aprenentatge . Ho fem compartint espais i propostes mentre  observem i gaudim de  les relacions que s’estableixen entre tots els infants de l’escola. Quan convivim amb persones diverses, creem models basats en el respecte, l’amor  i la solidaritat.

Nexe Fundació defensem una escolarització inclusiva i per aquest motiu, des del 2015 hem començat a apropar el nostre model d’intervenció a infants i famílies que viuen fora de la comarca de Barcelona, mitjançant la creació d’Aules d’Atenció Especialitzada en escoles bressols ordinàries. L’escola de Sant Feliu de Llobregat va ser la primera i l’experiència fins el moment està sent del més satisfactoria. Actualment és un aula amb 8 infants, a qui acompanyem juntament amb les seves famílies durant una etapa tan important pel seu desenvolupament com és la primera infància.