JORNADES TÈCNIQUES DE NEXE FUNDACIÓ 2022

El 18/11 celebrem les II Jornades Tècniques de Nexe Fundació, en la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport de la Universitat Blanquerna.

La inclusió social i educativa és tot un repte que ens plantegem des dels diferents àmbits de l’infant i va molt lligada a facilitar l’exercici dels seus drets, un dels quals el de l’autodeterminació. És a dir, que l’infant pugui expressar els seus desitjos i preferències en igualtat d’oportunitats.

Amb aquestes jornades, donarem eines concretes des del model centrat en la família, que permetran acompanyar les famílies i també aplicar-les a les aules i resta d’espais naturals dels infants.

Són eines vàlides des de la primera etapa d’escolarització (0-3) fins la vida adulta.

Comptarem amb les ponències de les doctores Cristina Mumbardó, doctora en Psicologia per la Universitat Ramon Llull, logopeda i psicòloga. Investigadora en l’avaluació i millora de la qualitat de vida i l’autodeterminació d’infants amb discapacitat intel·lectual o trastorn de l’espectre autista en els seus diferents contextos de vida i de la Joana Mas, psicopedagoga i doctora en psicologia per la URL. Professora de la FPCEE Blanquerna i coordinadora de la línia de recerca de Qualitat de Vida Familiar i Atenció Precoç de la mateixa Facultat.

Per últim, amb el testimoni de la Soraya Moure, farmacèutica i mare d’una nena de 8 anys amb Síndrome de Rett, donarà el seu testimoni sobre la complicitat professionals-família necessària per dotar-se d’eines que permetin acompanyar un fill/a amb discapacitat en l’exercici dels seus drets.

Amb aquestes jornades, li donarem resposta a les següents preguntes:

➡️ Què és el dret a l’autodeterminació?

➡️ Quines eines concretes existeixen per afavorir-la des del model centrat en la família?

➡️ Per què és imprescindible que famílies i professionals anem de la mà?

Les jornades són gratuïtes i presencials, gràcies a la col·laboració del Departament de Drets Socials i de la Universitat Blanquerna.

Podeu fer la inscripció fins al dia 11/11/2022 a través del següent enllaç: