Nexe Fundació participem en el IV Congrés de l’Acció Social

Un equip del Centre d’Atenció Especialitzada de Nexe Fundació, format pel Jordi Ventura, fisioterapeuta i expert en tecnologies per a la inclusió i la Mercè Redorta, musicoterapeuta, ha participat en el IV Congrés de l’Acció Social “Serveis socials, transversalitat i inclusió social”, celebrat els dies 8 i 9 de juny de 2023 a L’Atlàntida de Vic.

Aquest Congrés, organitzat pel Departament de Drets Socials i la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, és un esdeveniment adreçat a tots els agents del sistema català de serveis socials, que sumant-se a altres congressos del sector, vol incentivar la creació de coneixement basat en l’evidència, per enfortir les disciplines acadèmiques i professionals en l’àmbit dels serveis socials.

Nexe Fundació som una entitat pionera en les tecnologies per a la inclusió i  tenim com a missió compartir el coneixement adquirit al llarg dels nostres 40 anys de trajectòria.

En aquesta ocasió, hem pogut presentar un pòster sobre el desenvolupament de dispositius tecnològics per a la inclusió d’infants a través de la música. Un projecte de gran impacte en el desenvolupament global dels infants, ja que potencia la comunicació verbal i no verbal, afavoreix el to muscular i la mobilitat, fomenta la participació i l’atenció sostinguda en una activitat, així com afavoreix el vincle entre pares, mares i fills/es, perquè els ajuda a descobrir noves formes de comunicació.

Aquest projecte el duem a terme gràcies al suport i al compromís de la Fundació Música Ferrer-Salat amb la primera infància amb pluridiscapacitat, els seus drets i els de les seves famílies.

blankblank