LA TERANYINA I NEXE FUNDACIÓ TEIXIM SOLIDARITAT

L’Iris és una nena de 12 anys que en fa quatre va impulsar un projecte solidari: La Teranyina,  que consisteix en fer i vendre polseres de fil de punt de creu i donar els diners a fundacions que atenen infants i joves amb discapacitat.

Aquesta iniciativa, de la qual se n’han beneficiat en el passat les entitats Nen Déu, Fundació Friends i Aspasim, parteix de la seva preocupació perquè socialment no es respecti prou la diferència i va néixer amb  l’objectiu d’ajudar les persones més vulnerables.

Avui ens ha vingut a visitar amb la seva mare, la seva germana i una amiga, per lliurar-nos un xec per valor del recaptat gràcies a la venda de mascaretes, que és el producte solidari que han decidit vendre enguany, amb motiu de la pandèmia de la COVID. Tal com ens ha explicat, ha pogut conèixer realitats diverses i aquesta és una bona manera d’aprofitar el seu temps i implicar  la seva família, amics i coneguts.

Hi ha tendes que els han donat el material, com PatchCat. D’altres establiments, com el Jove Teatre Regina, el restaurant Viduca i la tenda d’alimentació Garrigues- colors i emocions, que els han ofert un espai per vendre-les. És un treball en equip, dins el qual ella s’encarrega del disseny, la seva germana Mia de 9 anys retalla els patrons, la seva mare Eve les cus i la seva amiga Èrica li dona suport en la venda.

Fa un parell de mesos ens va contactar per xarxes i va ser tot una sorpresa assabentar-nos que havia escollit Nexe com a beneficiària. Ens va conèixer a través de la Montse Filgueira i l’Isma Campos, pares d’una nena que ha estat alumna nostra primer, i ara és usuària dels serveis de lleure, a qui també els volem donar les gràcies per fer-nos sempre costat. Estem orgullosos de les nostres famílies, perquè amb la seva implicació fan possible que li donem continuïtat a la nostra tasca, que arribem a més famílies i infants i fins i tot ens ajuden a generar sinergies solidàries com aquesta.

Sabem que el projecte el van batejar com a Teranyina perquè quan es fa una polsera remet a una aranya quan teixeix, però després de conèixer l’Iris, podem assegurar que el més valuós que té és la seva capacitat de teixir complicitat, empatia i amor pels altres.

Gràcies, Iris!! Ha estat un plaer i un honor compartir aquesta estona amb tu.