Sensibilització

Nexe Fundació té com a un dels seus objectius principals sensibilitzar i fer visible la infància amb pluridiscapacitat. Per aquest motiu duem a terme actuacions i campanyes per a difondre el coneixement sobre la pluridiscapacitat i promoure els drets dels infants amb pluridiscapacitat, adreçades a la societat en general i especialment a altres infants, a través d’un programa d’activitats pedagògiques.

Les nostres activitats de sensibilització estan pensades per a la comunitat educativa: escoles ordinàries, centres de lleure, centres cívics, centres oberts i biblioteques, entre altres. Oferim un espai per a l’expressió i la vivència que permetrà als infants i joves sense discapacitat viure la diferència com una font de riquesa i des d’una òptica de la inclusió. Duem a terme les nostres activitats a tot el territori de Catalunya i també dins del Programa d’Activitats Escolars de Barcelona PAE, on ens han atorgat el segell de qualitat. www.bcn.cat/ccp.

conta contes mimi i la girafa blava

Activitat per a infants dels 3 als 8 anys, on s’explica el conte “Mimi i la girafa blava”, creat per la nostra fundadora, la Cècile de Visscher.  La Mimi és una girafa a qui li acaba de néixer un germanet molt petit i de color blau. Ha de fer front als comentaris dels seus amics  i amigues sobre la desil·lusió de tenir un germanet diferent que no pot córrer ni banyar-se al riu. Amb l’ajuda dels seus pares anirà descobrint la visió positiva de la diferència, cosa que la farà gaudir de jocs i vivències molt enriquidores.

Durant l’explicació del conte mirem de parlar obertament dels sentiments, emocions i vivències que ens provoquen aquestes situacions, amb la finalitat de veure la diferència com una font de riquesa . Tot seguit, s’ofereix una petita reflexió adequada per a cada grup d’edat on s’aprofundeix els temes que han anat sorgint durant l’explicació del conte.

OBJECTIUS D’APRENENTATGE: Educar en l’acceptació i la tolerància a la diversitat. Informar sobre la pluridiscapacitat.

taller creatiu posa't la pell blava

Taller creatiu per a infants a partir dels 8 anys, en el qual el grup haurà de fer una obra artística amb algunes directrius per tal d’afavorir la reflexió.

Durant el taller, els i les alumnes s’enfrontaran a diverses dificultats físiques i sensorials i necessitaran la cooperació dels seus companys/es.