Trajectòria i Reconeixements
  • 1981. Un equip de psicòlegs i pedagogs, amb Cécile de Visscher, presidenta actual de Nexe Fundació, crea a Barcelona un dels primers centres d’atenció precoç a Catalunya.
  • En aquest marc neix el primer Centre d’Atenció Especialitzada per a infants amb greus discapacitats.
  • 1991. El mateix equip constitueix Nexe Fundació, inscrita en el registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya amb el nº 619, per ampliar les intervencions i millorar la qualitat de l’atenció.
  • 2000. Es crea el programa «Temps de Respir» per a famílies d’infants amb pluridiscapacitat.
  • 2004. S’inaugura la nova seu, totalment adaptada amb un equipament i uns serveis pioners (sala multisensorial, banyera d’hidromassatge, entre altres).
  • 2005. Nexe Fundació rep la Medalla d’Honor de la Ciutat de Barcelona, en reconeixement a la tasca realitzada per millorar la qualitat de vida dels infants amb greus discapacitats i les seves famílies.
  • 2006. Es publica el llibre La persona amb pluridiscapacitat: necessitats i intervenció, fruit del projecte europeu EUFORPOLY que Nexe va coordinar. Per altra banda, un grup de pares i mares d’infants amb pluridiscapacitat i professionals de Nexe Fundació creen l’Associació Jo Existeixo.
  • 2009. Reconeixement per part de la Fundación Agrupación Española de Fomento Europeo a la tasca de Nexe Fundació en defensa dels valors necessaris per construir una Europa en pau. A més, és l’any on es publica el conte de la Mimi. Aquest mateix any neix la plataforma de sensibilització i captació de fons Mou- te pels Quiets, de la mà de Màrius Serra, escriptor i pare d’un nen amb paràlisi cerebral atès a Nexe Fundació. Actualment, Màrius Serra és patró de la Fundació.
  • 2011. Creació del Centre de Recursos per a la pluridiscapacitat. El mateix any, concessió del Premi Vila de Gràcia (Barcelona) a Nexe Fundació, per ser «la millor iniciativa educativa del sistema educatiu oficial i lliure».
  • 2013. Atorgament del Premi a l’Excel·lència en la Dependència per part de la Fundación CASER i Premi a l’aportació professional en l’atenció global a l’infant amb pluridiscapacitat i a les seves famílies, atorgat per FEDER, la Fundació Doctor Robert UAB i la Federació Catalana de Malalties Minoritàries, en el dia Mundial de les Malalties Minoritàries.
  • 2015. Rebem el Primer Premi del Comitè científic del VIII Encuentro Internacional sobre Tecnologías Libres, Diseño Abierto y Adaptaciones elaboradas por usuarios, per la creació de la “Cadira Exploradora Intel·ligent”A més, la Cécile de Visscher rep el Pin d’Or del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya.
  • 2016. La Cécile de Vischer rep el Premi Christoffel Plantin 2015 de l’Ambaixada belga en reconeixement de la seva tasca amb els infants amb pluridiscapacitat a Catalunya.
  • 2019. Rebem el Premio Bóboli Suma