Les conclusions de la comissió de Nexe per la inclusió
Les conclusions de la comissió de Nexe per al inclusió

Nexe Fundació aquest curs hem creat una comissió composta per professionals de l’entitat, amb el propòsit d’aprofundir en les lleis i decrets que regulen el sistema educatiu actual, així com per a compartir i analitzar, des de la perspectiva de la inclusió, les diverses propostes d’acompanyament en cadascun dels projectes on hi treballem.

Un cop realitzat aquest cicle de reunions, podem concloure que:

• La inclusió ha de ser una premissa que incideixi de manera directa en les polítiques educatives, socials i de salut d’un país.
  • Aquestes polítiques permetran crear una cultura on la mirada s’enfoqui en la capacitat i en la grandesa de la diversitat, posant de manifest que l’entorn i el sistema és generador o no d’oportunitats si es posen a l’abast les mesures i suports necessaris per a cada persona.
  • I que, en la pràctica (sigui a l’escola, al parc, a la piscina, al transport públic…) tots i totes tenim el dret de participar, d’aprendre i de gaudir de manera complerta, amb tot el nostre ser, permetent el nostre desenvolupament com a individus únics i afavorint l’autonomia en la nostra manera de pensar i de fer.

Aprofitarem la nostra experiència per a continuar treballant  en la identificació, així com la cerca de solucions per a minimitzar les barreres a l’aprenentatge i participació amb les que es poden trobar els infants amb pluridiscapacitat i altres trastorns. Precisen de suport generalitzat i permanents, promovent espais adaptats que fomentin el creixement, la convivència, l’autonomia, la promoció de la salut i l’oci dels infants/famílies que acompanyem, a més de la defensa dels drets de tot el col·lectiu.